سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
زندگی عاشقانه در روزگار نامردی
درباره وبلاگ


لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 20
  • بازدید دیروز: 14
  • کل بازدیدها: 548578



آیا میدانستید که سالیانه نزدیک به 60.000 نفر بعلت عوارض سیگار در ایران فوت می شوند ؟

آیا میدانستید که80 درصد سیگاری های جهان در کشورهای در حال توسعه زندگی می کنند ؟

…. آیا میدانستید که در کشورهای صنعتی روزانه 6تا7 کیلوگرم مواد افزودنی وارد بدن انسان ها می شود ؟ آیا میدانستید که سیگاری ها موقع بیماری 8 روز دیرتر از افراد عادی خوب می شوند ؟

آیا میدانستید که سیگار حجم اکسیژن ریه‌ها را کاهش می‌دهد ؟

آیا میدانستید که سیگار 4 هزار ماده سمی و 40 عنصر سرطان زا دارد ؟

آیا میدانستید که مصرف هر یک نخ سیگار ، 5?5 دقیقه از عمر انسان می کاهد ؟

آیا میدانستید که افراد سیگاری 2 برابر غیر سیگاری ها احتمال ابتلا به زخم معده را دارند ؟

آیا میدانستید که میزان کل تولید برگ تنباکوی جهان در سال 2005 به 6?38 میلیون تن بالغ میگردد ؟

آیا میدانستید که روزانه هشت تا ده هزار نفر از نوجوانان در جهان کشیدن سیگار را آغاز می‌کنند ؟ آیا میدانستید که استعمال سیگار در زنان باردار سبب مرگ تقریبا 4.000 نوزاد در سال می شود ؟

آیا میدانستید که دود سیگار موجود در محیط بیش‌‌تر از مصرف مواد قندی در پوسیدگی دندان‌های کودکان نقش دارد ؟

آیا میدانستید که درآمد سالانه یک کارخانه سیگار آمریکایی معادل 15 سال فروش نفت ایران است ؟ آیا میدانستید که دود سیگار حاوی 4.000 نوع ماده با آثار آنتی ژنی، جهش زایی و سرطان زایی، دارویی و ضد سلولی است ؟ آیا میدانستید که روزانه 15 میلیارد نخ سیگار در سراسر جهان خریداری میشود، به عبارت دیگر هر دقیقه 10 میلیون نخ و یا 5?6 تریلیون نخ در سال ؟ آیا میدانستید که مصرف مواد دخانی در هر 8 ثانیه یک نفر را می‌کشد و سالانه 4 میلیون مرگ و یا حدود 10 هزار مرگ روزانه در پی دارد ؟ آیا میدانستید که تا سال 2020 دخانیات سالی 10 میلیون قربانی در جهان خواهد داشت که 7 میلیون آن در کشورهای در حال توسعه است ؟ آیا میدانستید که سیگار کشیدن خطراتی وخیم برای سلامت مادر و جنین ایجاد می‌کند و می‌تواند باعث زایمان زودرس، وزن کم هنگام تولد و مرگ ناگهانی نوزاد شود ؟ آیا میدانستید که در افرادی که فشارخون یا کلسترول بالا دارند، مصرف سیگار احتمال مرگ را به 2 برابر افزایش میدهد؟ آیا میدانستید که افراد سیگاری به طور متوسط 8-5 سال زودتر از افراد غیر سیگاری (در شرایط یکسان)، جان خود را از دست می دهند ؟ آیا میدانستید که در سال 1996 از کل زباله های جمع آوری شده در امریکا 20 درصد مربوط به ته سیگار بوده است ؟ آیا میدانستید که دود سیگار موجود در محیط بیش‌‌تر از مصرف مواد قندی در پوسیدگی دندان‌های کودکان نقش دارد ؟ آیا میدانستید که خطر بیماری‌ قلبی و سرطان ریه در افراد سیگاری که در خانه در معرض دود سیگار اطرافیان خود هستند، 25‌‌درصد بیش‌تر از دیگران است ؟ آیا میدانستید که آمار افراد سیگاری در دنیا حدود یک میلیارد و200 میلیون نفر است که 800 میلیون نفر آنها شهروندان کشورهای در حال توسعه هستند ؟ آیا میدانستید که بر طبق تخمین دپارتمان تحقیق اقتصادی و کشاورزی آمریکا متجاوز از 5 بیلیون نخ سیگار در سال 2006 مصرف شده است ؟ آیا میدانستید که خطر بیماری‌ قلبی و سرطان ریه در افراد سیگاری که در خانه در معرض دود سیگار اطرافیان خود هستند، 25‌‌درصد بیش‌تر از دیگران است ؟ آیا میدانستید که نیکوتین ماده موثر و اصلی توتون و جزء کوچکی از دود سیگار است و بیش از 43 ماده سرطان زای دیگر نیز در دود سیگار وجود دارد ؟ آیا میدانستید که طبق اطلاعات منتشره توسط سازمان جهانی بهداشت سالیانه از 300 میلیارد دلار درآمد کمپانی های دخانیات 200 میلیارد دلار آن سود خالص می باشد ؟ آیا میدانستید که پنجاه درصد از زنان سیگاری که بخاطر مضرات سیگار جان خود را از دست میدهند بر اثر حمله قلبی میباشد ؟ آیا میدانستید که سیگار کشیدن فقط باعث سرطان نیست بلکه حمله قلبی نیز ناشی از آن میباشد ؟ آیا میدانستید که سالیانه نزدیک به 60.000 نفر بعلت عوارض سیگار در ایران فوت می شوند ؟ آیا میدانستید که مصرف سیگار در ایران سالانه حدود 60 میلیارد نخ میباشد و از این میزان در حدود 13 تا 15 میلیارد آن متعلق به شرکت دخانیات ایران و الباقی محصولات خارجی است ؟ و در آخر آیا میدانستید که در ایران سالانه بیش از 60 میلیارد نخ سیگار دود می‌شود که این میزان رقمی بالغ بر “هزار و هفتصد میلیارد” تومان هزینه را در بر می‌گیرد ؟


این صفحه را به اشتراک بگذارید

موضوع مطلب :

       نظر
شنبه 91 مهر 29 :: 9:42 عصر
علیرضا پویا

 

تنومند است و صلح طلب و مانند انسان‌ بر روی کف پا راه می‌رود، ردپایی بسیار شبیه به انسان دارد. حس بویایش قوی اما بینایش ضعیف است و مسافت‌های کوتاه را بر روی دو پا طی می‌کند و علاقه شدیدی به عسل دارد.

از هشت گونه خرس موجود در دنیا، ایران پناه گاه دو گونه این جانور است، خرس سیاه که در سه استان کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان زندگی می‌کند و خرس قهوه‌ای که زیستگاه اصلی آن منطقه زاگرس مرکزی است. خرس، جانداری است که تنها زمانی که احساس کند بچه‌هایش در معرض خطر قرار دارند یا مزاحم خواب زمستانی او شوند حالت تهاجمی می‌گیرد. عمر این موجود در ایران 30 تا 45 سال است.

کارشناس فنی پروژه حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی می‌گوید: زیستگاه این گونه جانوری در آفریقا، آسیا، اروپا و آمریکا پراکنده است و زیستگاه آن در کشور از خراسان شمالی تا آذربایجان و از آذربایجان تا لرستان، خوزستان و فارس ادامه پیدا می‌کند.

فرناز بزرگ‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران ‌(ایسنا) منطقه اصفهان، با بیان اینکه منطقه زاگرس مرکزی یکی از زیستگاه‌های اصلی خرس قهوه‌ای می‌باشد، اظهار می‌کند: خرس قهوه‌ای دارای وزنی معادل 100تا 250 کیلوگرم و طول سر‌و تنه به 170 تا 250 سانتی‌متر و ارتفاع آن به 99 تا 110 سانتی‌متر می‌رسد.

وی می‌افزاید: در استان اصفهان خرس قهوه‌ای در شهرستان‌های سمیرم، فریدن، فریدون‌شهر، چادگان، خوانسار، گلپایگان، و دهاقان از استان اصفهان قابل مشاهده می‌باشد.

کارشناس فنی پروژه حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی با بیان اینکه به دلیل شبگرد بودن خرس‌ها تاکنون سرشماری دقیقی از این گونه جانوری در ایران صورت نگرفته است، اذعان می‌کند: این گونه جانوری در IUCN جز گونه‌های حمایت شده به حساب می‌آید و زیستگاه‌های خرس در استان اصفهان از مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست می‌باشد.

بزرگ‌نیا با اشاره به اینکه منطقه شکار ممنوع ونک در شهرستان سمیرم و ستبله در فریدن و فریدون‌شهر از زیستگاه‌های حفاظت شده خرس در استان اصفهان است، ادامه می‌دهد: خرس‌ها از شمار حیوان گونه چتر محسوب می‌شوند و حفاظت از آن‌ها سایر گونه‌های جاندار در منطقه را نیز حفاظت می‌کند.

وی بیان می‌کند: خرس علاوه بر تغذیه با حشرات مضر که به کنترل آفات کمک می‌کند با خوردن میوه‌ها و جا‌به‌جا کردن هسته آنها نقش موثری در پراکنش و بقای درختان منطقه زندگی‌اش دارد.

این کارشناس اداره کل محیط‌زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه مهمترین عامل تهدید کننده خرس‌ها در ایران فعالیت گسترده انسان‌ها در زیستگاه آنها است، ادامه ‌می‌دهد: بهره‌برداری بی رویه از منابع طبیعی، کنترل و ساماندهی بسیار دشوار جوامع محلی، خشکسالی و محدودیت‌های اقلیمی، شکار خرس به بهانه استفاده‌های دارویی از مواد موجود در بدن این جاندار، چرای بی‌رویه دام در زیستگاه این پستان‌دار و جاده‌کشی از میان زیستگاه خرس مواردی است که سالیان دراز بقای این حیوان را با خطر مواجه کرده است.

بزرگ‌نیا با اشاره به اینکه نابودی منابع غذایی، خرس‌ها را ناچار می‌کند برای جست‌ و جوی غذا به مناطق مسکونی نزدیک‌ شوند، می‌گوید: ورود انسان به قلمرو زندگی این پستاندار و نابودی مواد‌ غذایی موجب شده تا این حیوان برای پیدا کردن غذا به مزارع و یا حریم روستا‌ها وارد شود که این امر سبب می‌شود مورد آزار شکارچیان قرار ‌گیرد.

وی می‌افزاید: بررسی ردپاها و سرگین‌ها در زیستگاه‌های این حیوان در اصفهان نشان می‌دهد که این حیوانات همچنان زاد و ولد می‌کنند اما با توجه به اخبار رسیده تعدادی از این گونه پستاندار نیز شکارشده‌اند و یا به دلایل دیگر از بین رفته‌اند.

کارشناس فنی پروژه حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی می‌گوید: خرس‌ها بر خلاف برخی از تصورات عمومی و باورهای ذهنی حیوانات کم آزاری هستند و تاکنون دیده نشده که به کسی آسیب برسانند اما هر از چند گاهی خبرهایی به گوش می‌رسد که تعدادی از آنها توسط شکارچیان ناجوان‌مردانه سلاخی می‌شود.

به گزارش ایسنا،‌ چندی پیش انتشار فیلمی از کشتار یک ماده خرس و توله‌هایش و بازتاب جهانی آن خشم بسیاری از فعالان محیط زیست را بر انگیخت شاید دلیل به وجود آمدن چنین اتفاقاتی کافی نبودن قوانین شکار است زیرا قوانین جوابگوی شرایط فعلی نیست. به همین علت انگیزه‌های خرافی، مالی و مشکلات روانی باعث می‌شود که حیوانات ابزاری شوند برای لذت بردن انسان‌ها و حیوان آزاری به یک ارزش تبدیل شود شاید برای کاهش این گونه جرایم فقط برخورد قاطع می‌تواند دیگران را از ادامه چنین راهی باز دارد.

 


این صفحه را به اشتراک بگذارید

موضوع مطلب : طلا و سکه، نفت و دلار، س ک س ی، خبر ، محیط زیست، جامعه، انسانیت

       نظر
پنج شنبه 91 مهر 13 :: 10:32 عصر
علیرضا پویا


مرد است دیگر…
گاهی تند می شود، گاهی عاشقانه می گوید…
مرد است دیگر…
غرورش آسمان و دلش دریاست…
تو چه می دانی از بغض گلو گیر کرده یک مرد؟!
تو چه می دانی که چشمانت دنیای او شده…
تو چه می دانی از هق هق شبانه او که فقط خودش خبردارد و بالشش؟!
مرد را فقط مرد می فهمد و مرد…

 


این صفحه را به اشتراک بگذارید

موضوع مطلب : مرد

       نظر
یکشنبه 91 مهر 9 :: 7:22 عصر
علیرضا پویا

عموم مردم جامعه مد را پدیده‌ای نوظهور می‌دانند اما غافل از این هستند که این پدیده سال‌های سال است که در میان مردم جوامع مختلف وجود داشته و مورد استقبال آن‌ها بوده است انسان‌ها از زمان‌های دور به ایجاد تحول در زندگی خود توجه فراوانی داشته است شاید این خصلت یکی از خصوصیات درونی هر انسانی است که پس از مدتی از یکنواختی خسته شده و تلاش می‌کند روش زیستی دیگری را پیش گیرد.

این روزها بسیار دیده می‌شود که برخی از افراد جامعه و به ویژه نسل قدیم در محافل مختلف مد و مدگرایی را اساسا رد می‌کنند و این در حالی است که همین افراد در مراودت اجتماعی خود کت و شلوارهایی را به تن می‌کنند که پدرانشان حدود 80 سال پیش این لباس را مصداق بارز غرب‌گرایی می‌دانستند، اینجاست که باید از این آقایان بپرسیم که آیا حاضرند هم‌چون پدران خود کلاه نمدی بر سر بگذارند و گیوه به پا کنند؟!

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، مد تابلوی فرهنگ یک جامعه و نشانه فرهنگ حاکم بر آن جامعه است، اما چرا مدگرایی همواره در جامعه ما نفی شده و  کمتر به آثار مثبت آن توجه می‌شود؟

تعریف نادرست از مدگرایی آن را به یک امر مذموم تبدیل کرده است

صادق کریمی، طلبه جوان اصفهانی معتقد است چنانچه مد از حد عقلی و شرعی خارج نشود اشکالی ندارد و حجاب و پوشش باید به صورتی باشد که افکار جوان را به خود مشغول نکند.

وی که خود نیز رنگ‌های روشن را به رنگ‌های تیره ترجیح می‌دهد، می‌گوید: سعی می‌کنم در بیشتر مراوده‌ها و ارتباطات اجتماعی از رنگ‌های روشن استفاده کنم.

رسول احمدی دیگر شهروند اصفهانی نیز مد را نشانه به روز بودن می‌داند و می‌گوید: مد را دوست دارم چون نشانه به روز بودن می‌باشد و خودم نیز آدم به روزی هستم و دوست دارم از مد پیروی کنم اما در کشور ما تعریف درستی از مد وجود ندارد.

وی ادامه می‌دهد: اغلب شهرنشینان علاقه زیادی به پیروی از مد دارند اما تعریف نادرست از مدگرایی آن را به یک امر مذموم در جامعه بدل کرده است.

در همین رابطه مینا ابراهیمی، یک دانشجوی اصفهانی احساس خود نسبت به شنیدن کلمه مد و مدگرایی را این‌گونه بیان می‌کند: جوان پسند بودن، به روز بودن، پیشرفت و تکنولوژی اولین کلماتی هستند که با شنیدن این کلمات به ذهن من خطور می‌کند.

وی به تغییر سلیقه‌ی جوانان از گذشته تا به امروز اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: دیدگاه‌ها و سلیقه جوانان امروزی نسبت به گذشته بسیار متفاوت است.

ابراهیمی که انتخاب رنگ لباس و نوع پوشش خود را وابسته به شرایط مکان و زمان می‌داند و می‌گوید: در اغلب اوقات از رنگ‌های روشن برای پوشش خود استفاده می‌کنم ولی با توجه به محیط کار خود مجبور هستم که رنگ تیره انتخاب کنم.

جوانان همواره به دنبال تغییر و تحول هستند

دکتر مرتضی پدریان بحث ارتباطات در جامعه را به دو نوع ارتباط کلامی و ارتباط غیر کلامی تقسیم می‌کند و می‌گوید: ارتباط غیر کلامی برگرفته از نوع رفتار و وضع ظاهری افراد است که در جامعه کنونی یکی از فاکتورهای مهم برای ایجاد ارتباط مطرح می‌شود.

وی آرایش صورت و مدل مو را یکی از شاخص‌های آراستگی ظاهر افراد می‌داند و ادامه می‌دهد: البته آرایش صورت و مو دارای دو وجه ارادی و غیر ارادی است و افراد با آراستگی ظاهر خود می‌توانند ارتباط کلامی مؤثرتری را برقرار کنند.

این جامعه شناس معتقد است اکثر مردم جامعه ما افرادی منفی نگر هستند و بیشتر جنبه‌های منفی پدیده‌ها را می‌بینند و کمتر به جنبه‌های مثبت آن‌ها توجه می‌کنند.

پدریان مدگرایی را یکی از پدیده‌هایی می‌داند که در جامعه کنونی منفی جلوه داده شده است و می‌گوید: نسل جدید حاضر به پیروی از پدران خود نیست و خواستار ایجاد تحول می‌باشد و تغییر در پوشش یکی از مشهودترین تغییراتی است که رخ داده است.

این جامعه شناس آراستگی را پدیده‌ای نسبی عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: آراستگی برای هر فرد معنای متفاوتی دارد ولی به صورت کلی می‌توان بیان کرد که آراستگی در نسل جوان با معنای آراستگی در  گذشته بسیار متفاوت است.

پدریان معنای آراستگی در نسل جوان امروزی را آرایش مو و ابرو می‌داند و اضافه می‌کند: باید در نظر داشته باشیم که از نظر پیشوایان آرایش صورت و ظاهر صورت منع نشده است.

آراستگی اعتماد به نفس را بالا می‌برد

وی تفکر سنتی مردم اصفهان را یکی از دلایل مخالفت آن‌ها با بعضی از این رفتارها دانسته و می‌گوید: این دیدگاه می‌تواند سندی باشد برای اینکه بگوییم مردم اصفهان از آراستگی کمی برخوردار هستند.

این مدرس دانشگاه آراستگی، زیبایی و خوش پوش بودن را یکی از دلایل بالا رفتن اعتماد به نفس می‌داند و اضافه می‌کند: به عنوان مثال کودکان با پوشیدن لباس نو در ایام نوروز با اعتماد به نفس بالا قدم بر می‌دارند و این رفتار حتی در افراد بالغ نیز صادق است.

پدریان رنگ‌ها را یکی دیگر از فاکتورهای برقراری ارتباط موثر در بین افراد جامعه می‌داند و می‌گوید: رنگ‌ها انعکاس دهنده نور  و به طور مستقیم با چشم و مغز افراد در ارتباط هستند، رنگ‌های تیره به سرعت مغز و چشم انسان را خسته می‌کنند و به همین دلیل اسلام نیز ما را از پوشیدن لباس‌های تیره بر حذر داشته است.

این جامعه شناس با اشاره به اینکه رنگ لباس‌ها حتی در مدت زمان برقراری ارتباط میان افراد موثر است، می‌افزاید: چنانچه فردی از لباس‌های روشن استفاده کرده باشد و از آراستگی و زیبایی برخوردار باشد افراد  از برقرای ارتباط با او خسته نمی‌شوند اما پوشیدن لباس‌های تیره ارتباط با افراد را مشکل و یا زمان آن را کوتاه می‌کند.

لباس‌های تیره یکی از دلایل افزایش افسردگی است

پدریان با ابراز این عقیده که لباس‌های تیره می‌تواند  یکی از دلایل افزایش افسردگی باشد، معتقد است: ایجاد شادابی و نشاط در روابط اجتماعی و رفع افسردگی بسیار با اهمیت است.

این مدرس دانشگاه با تاکید بر اینکه توانایی مردم جامعه در انتخاب نوع پوشش باید افزایش یابد، ادامه می‌دهد:  اگر اجازه دهیم افراد جامعه فضای پوششی خود را انتخاب کنند بسیار راحت‌تر می‌توان جامعه را سامان داد.

هم‌چنین احمد پدرام، روانشناس نیز مد را رایج‌ترین رفتار در میان مردم جامعه می‌داند و اظهار می‌کند: این پدیده با توجه به رشد صنعت و شرایط اجتماعی پیش می‌رود ولی متاسفانه در جامعه کنونی چنانچه صحبتی از مد  شود تصورات مردم بیشتر به سمت غرب‌زدگی، تقلید کور کرانه و جنبه‌های منفی سوق پیدا می‌کند.

وی مد در معنای مثبت را هم رنگ جامعه بودن می‌داند و ادامه می‌دهد: این رفتار به‌هنجار به ایجاد اعتماد به نفس افراد کمک بسیاری می‌کند.

لباس‌هایی با رنگ تیره ذائقه فرد را کدر می‌کند

این روانشناس به تاثیر رنگ‌ها بر خلق و خوی افراد اشاره می‌کند و می‌گوید: پوشیدن لباس‌هایی با رنگ روشن باعث شاد و مفرح شدن روان و لباس‌هایی با رنگ تیره ذائقه فرد را کدر می‌کند.

پدرام با تاکید بر اینکه رنگ‌های شاد و گرم باعث شادی، نشاط روان و بهبود رفتار می‌شود، ادامه می‌دهد: استفاده مردم از رنگ‌های شاد احساس مطلوب‌تری در جامعه ایجاد می‌کند در حالی که پوشیدن لباس‌های تیره آرامش روانی را کاهش می‌دهد.

این روان شناس استفاده از رنگ روشن برای برقراری ارتباط بهتر افراد جامعه را بسیار مثبت ارزیانی می‌کند و می‌گوید: لباس‌های تیره حس ناراحت کننده‌ای به وجود می‌آورد و حتی تصور را برای مخاطب ایجاد می‌کند که اتفاق ناگواری رخ داده است.

وی به تاثیر تنوع رنگ‌ها بر روی کودکان اشاره و اظهار می‌کند: تنوع رنگ‌ها در کودکان باعث به وجود آمدن وسعت دید در آن‌ها می‌شود و به حس زیبایی شناسی کودک کمک می‌کند.

این روانشناس اضافه می‌کند: شناخت رنگ‌ها کمک می‌کند تا فرد در بزرگ‌سالی به شناخت بهتری از خود و جامعه دست یابد و در انتخاب‌های خود گزینه برتر را انتخاب کند.

پدرام آموزش استفاده از رنگ‌های مناسب برای مناسبت‌های خاص را ضروری می‌داند و بیان می‌کند:  تاکید ما این است که افراد جامعه متناسب با فصل، سن و محیط کار  از رنگ‌های مناسب استفاده کنند تا علاوه بر خود موجب آرامش اطرافیان شود.

وی می‌افزاید: در جوامع روستایی معمولا انتخاب پوشش هماهنگ با طبیعت است و مردم اکثرا از رنگ‌های روشن استفاده می‌کنند و  این امر می‌تواند در شهر نیز اتفاق بیفتد.چ


این صفحه را به اشتراک بگذارید

موضوع مطلب : مد و مدگرایی، ایرانی، جامعه، خبری، گزارش، جوانان، مد روز، مدهای, 18سال

         نظر بدهید
یکشنبه 91 مهر 9 :: 7:16 عصر
علیرضا پویا

معلمی از دانش‌آموزان خواست تا عجایب هفتگانه جهان را فهرست‌وار بنویسند. دانش‌آموزان شروع به نوشتن کردند. معلم نوشته‌های آنها را جمع‌آوری کرد. با اینکه همه جواب‌ها یکی نبودند اما بیشتر دانش‌آموزان به موارد زیر اشاره کرده بودند: اهرام مصر، تاج محل، کانال پاناما، دیوار بزرگ چین و... در میان نوشته‌ها کاغذ سفیدی نیز به چشم می‌خورد.


معلم پرسید: این کاغذ سفید مال چه کسی است؟ یکی از دانش‌آموزان دست خود را بالا برد. معلم پرسید: دخترم چرا چیزی ننوشتی؟ دخترک جواب داد: عجایب موجود در جهان خیلی زیاد هستند و من نمی‌توانم تصمیم بگیرم کدام را بنویسم. معلم گفت: بسیار خب، هرچه در ذهنت است را به من بگو، شاید بتوانم کمکت کنم. در این هنگام دخترک مکثی کرد و گفت: به نظر من عجایب هفتگانه جهان عبارتند از: لمس کردن، چشیدن، دیدن، شنیدن، احساس کردن، خندیدن و عشق ورزیدن.


پس از شنیدن سخنان دخترک، کلاس در سکوتی محض فرو رفت. آری؛ عجایب واقعی همین نعمت‌هایی هستند که ما آنها را ساده و معمولی می‌انگاریم.



این صفحه را به اشتراک بگذارید

موضوع مطلب :

       نظر
جمعه 91 مهر 7 :: 5:12 عصر
علیرضا پویا


رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اصفهان استراتژیک‌ترین شهر ایران است و مسؤولان استانی با همان روحیه دوران جبهه در حال خدمت رسانی به شهر اصفهان و مردم شریف می‌باشند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، عباس حاج‌رسولیها امروز (چهارشنبه) در جشن تکمیل حلقه سوم ترافیکی شهر اصفهان- با بهره‌برداری از بزرگراه، تونل و تقاطع‌های همسطح سردار شهید همت - اظهار کرد: کشورهای جهان زمانی که بخواهند پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را در نظر بگیرند اصفهان را به عنوان یکی از اصلی‌ترین و موثرترین شهرهای کشور مورد بررسی قرار خواهند داد.

وی با بیان اینکه هیچ پروژه‌ای مانند پروژه اتوبان شهید همت در ایران یک هزار درصد سود نداشته است، ادامه داد: با تکمیل بزرگراه شهید همت در اصفهان می‌توان از بزرگراه شهید همت تهران تا شهید همت اصفهان و از بزرگراه شهید چمران تهران تا شهید چمران اصفهان را بدون چراغ قرمز طی کرد.

رییس شورای شهر اصفهان به پروژه قطار شهری اصفهان نیز اشاره کرد و گفت: برای قطار شهری اصفهان 600 میلیارد تومان بودجه دولتی در نظر گرفته شده است که از ابتدای سال جاری تاکنون هیچ بودجه دولتی به این پروژه پرداخت نشده است اما در نشست هفته گذشته اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با رییس مجلس شورای اسلامی قرار شد با تخصیص بودجه خط یک قطار شهری را تا پایان سال به بهره برداری برسد.

حاج رسولیها خاطر نشان کرد: اصفهان با وجود برخی نقایص یکی از بی‌نظیرترین شهرهای دنیا به حساب می‌آید و مسؤولان نیز باید تلاش بیشتری برای خدمت رسانی به این شهر انجام دهند.


 


این صفحه را به اشتراک بگذارید

موضوع مطلب : خبری، news، ایران، اصفهان نیوز، اصفهان، شهری

         نظر بدهید
جمعه 91 مهر 7 :: 5:4 عصر
علیرضا پویا

توی فرودگاه یکی بود که پشت سرم سیگار می‌کشید . یکی دیگه رفت جلو گفت:
- بخشید آقا...! شما روزی چند تا سیگار می‌کشین...؟!
- طرف جواب داد: منظور؟
- منظور اینکه اگه پول این سیگارا رو جمع می‌کردین، به اضافه‌ی پولی که به خاطر سلامتیتون خرج دوا و دکتر می‌کنین، الان اون هواپیمایی که اونجاست مال شما بود...!
طرف با خونسردی جواب داد: - تو سیگار می‌کشی؟
- نه !
- هواپیما داری؟
- نه !
- به هر حال مرسی بابت نصیحتت...
ضمناً اون هواپیما که نشون دادی مال منه


این صفحه را به اشتراک بگذارید

موضوع مطلب :

       نظر
جمعه 91 مهر 7 :: 5:0 عصر
علیرضا پویا

 
 
 

ابزار وبمستر